perjantai 11. joulukuuta 2009

Luottamustehtävistä


Näin syyskokouskauden jälkeen olen laskeskellut huieman luottamustehtäviäni. Niitä on viimeisen vuoden aikana kertynyt roppakaupalla.

Viime maanantaina minut valittiin Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun edustajiston varapuheenjohtajaksi. Olen valinnasta aika ylpeä, koska järjestäytymiskokouksessa oli paikalla 9 Ylivieskan yksiköstä ja 2 Pietarsaaren yksiköstä ja silti voitin Ylivieskalaisen vastaehdokkaani äänin 6-5.

Keskustan Lapuan kunnallisjärjestön syyskokouksessa minut valittiin kunnallisjärjestön johtokuntaan nuoren edustajaksi. En edes avoimesti havitellut paikkaa, vaan minua ehdotettiin ja kannatettiin pyytämättä.

Pyöritän tällä hetkellä myös opiskelijayritystämme Osuuskunta Furteamia hallituksen puheenjohtajana. Töitä on paljon, mutta tahto saada yritys nousuun on niin suuri, ettei työmäärä juuri rasita.

Pääsin myös jatkokaudelle Etelä-Pohjanmaan Keskustanuorten johtokuntaan. Keskustanuorten Lapuan osaston johtokunnassa olen sihteerinä.

Lisäksi olen vielä tämän kauden loppuun Kerttu-verkoston hallituksessa varajäsenenä ja Etelä-Pohjanmaan Keskustanaisten johtokunnassa. Päätin etten edes lähde havittelemaan jatkamista, tuntuu että aika ei muutenkaan tunnu riittävän.

Tuntuu, että vaikuttamisesta kiinnostuneita nuoria on niin vähän, että kaikissa tehtävissä tapaa samoja henkilöitä. Moni Keskustanuori on oman korkeakoulunsa edustajistossa. Toisaalta ihmettelen miksi "tavallista nuorta" ei vaikuttaminen kiinnosta. Onko politiikka liian kaukana kansasta?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti